sábado, 12 de noviembre de 2011

Gaindotazioa

-Zer da gaindotazioa?
Gaindotazioaz hitz egiten dugunean gaitasun handiko pertsonez ari gara (ikasketa-gaitasun espezifikoa, trebetasun intelektual orokorra, psikomotrizitate gaitasuna …), hau da, superdotatu moduan ezagutzen ditugun pertsonez ari gara hizketan; bi gaindotazio desberdintzen dira: orokorra eta espezifikoa.
GAINDOTAZIO OROKORRA
GAINDOTAZIO ESPEZIFIKOA
Mintzatzeko gaitasuna.
Talentu artistikoa.
Lidertzarako gaitasuna.
Kritikotasuna.
Sormenak eta jakin nahiak mugituz ibili.
Perfekzioaren bilaketa.
Ideia abstraktuen menderakuntza.
Mintzatzeko gaitasuna.
Talentu artistikoa.
Arte adierazpeneko metodo, forma zein ideiak konbinatzeko originaltasuna.
Gai konkretuetan murgiltzeko gaitasuna.
Egitura logikoak barneratzeko gaitasuna.

-Sintomak.
Pertsona superdotatuek honako ezaugarri hauek dituzte:
·         Hiztegi aurreratua erabiltzen dute.
·         Erraz eta azkar ikasten dute.
·         Gainontzekoek baino informazio gehiago maneiatzen dute.
·         Ideietan eta jardueretan oso originalak dira.
·         Ondo menderatzen dute hizkuntza.
·         Erraz ebazten dituzte arazoak.
·         Galdera asko egiteko ohitura dute.
·         Oso kritikoak dira.
·         Perfekzioa bilatzen dute.
·         Interesa erakusten dute ezagutza-arlo batekiko.
·         Konplexuagoak diren ideiak ulertzeko erraztasuna dute.

-Ondorioak. 
Ondorio garbi bat dugu superdotatuen %70-80a eskola porrotaren barruan egotea. Materia honetan egin den ikerketa bati esker argi gelditu da egungo hezkuntza sistemak ez diola Hezkuntza Premiari Berezi honi behar bezala erantzuten, gela programazioak ez baititu hauen CEI-aren beharrak kontuan izaten eta horrela, ume hauen motibazioa eta jakin mina albo batera uztea lortzen baita. Beraz, irakasleak paper garrantzitsu bat du, izan ere, modu egokian jokatu ezean, umeak arazoak izango ditu, batik bat emozionalak.

-Konponbidea.
Ezer baino lehen, ikasgelako programazioan egokitzapenak egin beharko dira, aspektu hauek aztertuaz:
-Trebetasunak.
-Interesak.
-Autokontzeptua.
-Curriculumaren gaitasun maila.
-Ikaskuntza estiloa.
-Harremanak.

Aldi berean, ume superdotatuen premiei erantzuteko estrategiak zehaztu beharko dira CEI-aren neurri orokorretan. Beraz, ondorengo estrategia hauetariko bat baliagarria izan daiteke premia berezi honi erantzuteko:


-Lan autonomoa eta burujabetasuna bultzatzea.

-Ikasten ikasi konpententzia landu, irakasleak orientazio funtzioa beteaz.
-Ezagutzaz aparte beste aspektu batzuen lanketa: nortasunezkoak, sozioafektiboak …
-Interdiziplinartekotasunaren lanketa.
-Eduki gehiagoren lanketa eta horien sakonketa.
-Superdotatuen erantzuna ezarri curriculumaren egokitzapenean.
-Lotura konplexuagoak ezartzea.
-Programa indibidualizatuen lanketa: berdinkideen arteko tutoretza, ikaskuntza proiektuak …









No hay comentarios:

Publicar un comentario