domingo, 20 de noviembre de 2011

Entzumen urritasuna

Pertsona batek gorreria duela esango dugu, entzumen falta badu. Jende honek, hizkuntza bereganatzeko teknika berezien beharra izaten du, ezin baitute ahozko hizkuntza era espontaneo batean eskuratu. Baina zelan sortzen da gorreria? Gorreria hereditarioa izan daiteke, baina horrez gain, haurdunaldian (amak jasandako gaitz baten ondorioz), erditzeko unean (haurra goizegi jaiotzean ...) edota bizitzan zehar ere (infekzio baten ondorioz ...) gerta daiteke berau.

Gorrek hurrengo ezaugarri hauek izaten dituztela esan daiteke:

-Berba egiterakoan, arazo larriak izaten dituzte entzuteko. 

-Esandakoa errepikatzeko joera izaten dute behin eta berriro.

 

Ezaugarri hauekin bat datozen pertsonek ondorio batzuk jasaten dituzte bizitzan zehar; ni horiek pixkatxo bat laburtzen saiatuko naizelarik. 

 

Ahozko komunikazio zailtasunek, askotan egoera hori frustrazio egoera bilakatzen dute, epe luzera, entzumen urritasuna pairatzen duen pertsonaren nortasuna aldatu dezakeelarik. Horrez gain, segurtasun falta ere izan dezakete, beraiek hautematen ez dituzten arrisku egoeren aurrean beraien burua babesteko eta egoerari erantzuna emateko arazoak izaten dituztelako. Ikaskuntzan, berriz, ume hauek informaziorako sarbidean tope batzuk aurkezten dituzte, arazoak izaten baitituzte idatzizko zein ahozko komunikazioan, guzti honek, ikaskuntzaren prozesua geldotzea dakarrelarik.

 

Zer egin behar da entzumen urritasuna duten umeekin? Nola jokatu behar genuke? Hasteko, komenigarria da astiro eta argi hitz egitea ume hauekin, umeek esan nahi dieguna uler dezaten. Horrez gain, komunikazio osoa erabili behar da, hau da, irakasleak bere aurpegiko keinuak, idazkera eta mugimendu naturalak kontuan hartu behar ditu. Askotan, ahotsaren intentsitatea zaintzen erakutsi beharko zaie, noiz igo edo jaitsi behar duten ohartaraziz. Irakasleak azalpenak ematen dituen bitartean, umeei begira mantendu beharko da ume horiei ezpainetako irakurmena errazteko, izan ere, hizketan ari den unean arbelerantz begira badago, ume hauek zailtasunak izango dituzte esaten ari dena interpretatzeko. Hala ere, garrantzitsua izango da azalpenaren inguruko galdera bat luzatuz edota gaiaren inguruko zailtasunak komentatuz ikasle horrek azalpenak ulertzen eta jarraitzen dituela konprobatzea. Bukatzeko, pertsona horiek ezin dituztela galderak tonuaren bidez ezberdindu eta beraz, irakasleak galdera bat planteatu nahi dioenean ezinbestekoa izango da galdera ikur bat marraztea.




    No hay comentarios:

    Publicar un comentario